Afbeelding
Foto: Shutterstock

Goed gevonden worden op de juiste zoekwoorden

Partnercontent

Ondernemers zoeken voortdurend naar kansen om een groter aantal potentiële klanten te bereiken. Steeds meer bedrijven zien de kansen die het internet hen biedt. Niet alleen lokaal en in Nederland, maar bijvoorbeeld ook in België. Over de grens kent men het bedrijf van de ondernemer nog niet, terwijl men hier mogelijk wel geïnteresseerd is in de aangeboden diensten of producten. Om dergelijke kansen te kunnen benutten, is het belangrijk goed gevonden te worden op de juiste zoekwoorden. Een professioneel marketing- en webdesign bureau biedt ondernemers hulp te slagen in deze missie. In de praktijk blijkt het voor ondernemers zelf vaak lastig te zijn om hogere posities in de zoekresultaten te behalen.

Complexiteit van zoekmachine optimalisatie 

Niet voor niets, hebben ondernemers moeite hoog in de zoekmachine te verschijnen. SEO, de Engelse afkorting van zoekmachine optimalisatie, kent verschillende factoren. HV Media internet marketing ziet dat ondernemers zich vaak focussen op één van deze componenten. Mede door het feit, dat het hen aan tijd ontbreekt om zich in ieder van deze factoren te verdiepen. Het meest eenvoudig is het toevoegen van content aan een website. Des te meer content, op des te meer zoekwoorden zal een website in de zoekmachine geïndexeerd worden. Een goede eerste stap! Tegelijkertijd heeft het toevoegen van content weinig nut, wanneer er geen helder beeld is van de meest relevante zoekwoorden voor een ondernemer.

Zoekwoordenonderzoek als basis voor SEO 

Goed gevonden worden op de juiste zoekwoorden begint om deze reden met een zoekwoordenonderzoek. Er zijn verschillende tools die ondernemers helpen zo’n onderzoek uit te voeren. Doel van dit zoekwoordenonderzoek is het vinden van zoekwoorden die het meest gebruikt worden door gebruikers die binnen de doelgroep van een organisatie vallen. Kies niet standaard voor de zoekwoorden met het hoogste zoekvolume. Het is minstens zo belangrijk om rekening te houden met de moeilijkheidsgraad van zo’n zoekwoord. Een SEO specialist helpt hierin de juiste keuze te maken. De gevonden zoekwoorden kunnen vervolgens gebruikt worden in de content die aan de website toegevoegd wordt.

Linkprofiel opbouwen voor een website

Een vervolgstap is het uitbreiden van het linkprofiel van een website. Het opbouwen van zo’n netwerk met verwijzingen naar je eigen website helpt de autoriteit hiervan te verbeteren. Des te hoger de autoriteit van een website, des te hoger zal een zoekmachine als Google deze ook in de zoekresultaten plaatsen. Het opbouwen van een linkprofiel is minder makkelijk, dan het wellicht lijkt. Zorg bijvoorbeeld voor een combinatie van verschillende soorten backlinks en let goed op de waarde van zo’n individuele backlink. Een website die naar de jouwe verwijst moet relevant zijn om waarde toe te voegen. Daarbij is het belangrijk om de juiste zoekwoorden als anchor te gebruiken binnen het linkprofiel van je website.

advertentie