‘Ook trouwe klanten moet je koesteren’

12 februari 2009 om 00:00 Nieuws

SLIEDRECHT - ‘Onze klant is koning’ meldt het bordje op de deur van HAAR & Majesteit aan de Valkweg 6. De link met de naam van de kapsalon is eigenares Karin Roos uit het hart gegrepen. Om de uitstraling van de salon actueel te houden werd de entree onlangs opgefleurd met nieuwe wandbekleding. Op de muur werd een plekje ingeruimd voor een tv-scherm waarop onder andere dvd’s met de nieuwste haarmodetrends worden vertoond.

Door Ria Scholten

,,Anderhalf jaar geleden heb ik de zaak overgenomen. Ik ben heel blij dat de vijf medewerksters Lilian, Carolien, Leonie, Miranda en Natalie bereid waren om de overstap naar HAAR & Majesteit te maken”, aldus Karin. ,,De vertrouwde gezichten zijn dus gebleven. Verder gaan bij ons gezelligheid en vakmanschap hand in hand. In onze salon zijn zowel dames en heren als kinderen welkom. Verder wil ik graag melden dat de Blend verzorging- en stylingproducten van Keune weer terug zijn in ons assortiment.”

Wat zijn de haarmodetrends op dit moment? ,,De boblijn in verschillende lengten blijft, maar verder is er alle ruimte voor de wat extremere modellen. De natuurtinten blijven populair, maar ook extreem blond doet het prima. De laatste keuze vereist wel veel onderhoud, want zekere donkere types worden heel snel geconfronteerd met uitgroei. De permanent komt voorzichtig terug. Vooral langer haar wordt voorzien van een grove krul. De mannen krijgen een ondeugende ‘look’ met veel wilde plukjes en soms een lange lok, die heel goed in model kan worden gehouden met de eerdergenoemde Blend producten.”

Veel klanten komen al jaren in de salon. Dit is echter voor Karin en haar medewerksters geen reden om rustig achterover te leunen. ,,Ook trouwe klanten moet je koesteren en verwennen”, vindt ze. ,,Zelf vind ik het leuk om de wat oudere klanten onder handen te nemen. Dat komt omdat ik wat klassieker ben ingesteld. De andere dames vinden echter een trendy en gedurfd ‘koppie’, al dan niet gecombineerd met een spannend kleurtje, ook heel erg leuk. We werken in principe op afspraak. Mensen zijn echter vrij om even binnen te stappen. Als er een plekje vrij is worden ook zij zo snel mogelijk geholpen.”

,,De klanten zijn enthousiast over ons spaarsysteem in de vorm van een stempelkaart. Bij besteding van tien euro wordt een stempel gegeven. Een volle kaart geeft recht op tien euro korting op een behandeling. Graag wil ik nog even melden dat mensen die slecht ter been zijn met alle plezier door ons worden opgehaald en natuurlijk brengen we ze keurig gekapt weer thuis.” Tot slot vertelt Karin nog hoe ze aan de aparte naam van de kapsalon is gekomen. ,,Ik werd vroeger door mijn vriendinnen de Queen genoemd. Toen we een naam voor de salon moesten verzinnen stelde mijn dochter Kyra voor om hem Hare Majesteit te noemen. Het werd een mix: HAAR & Majesteit.”

advertentie
advertentie