Geen gehoor in Baanhoek-West

26 augustus 2009 om 00:00 Nieuws

Weken zonder

televisie, telefoon

en internet

SLIEDRECHT - ,,Als ik teruggebeld wilde worden moest ik op internet maar een terugbelformulier invullen. Maar ja, internet hád ik helemaal niet.” Als ze weer terug denkt lacht ze onwillekeurig. Nancy Smits is een van de bewoners van de nieuwe huizen in Baanhoek-West. De eerste bewoners wonen nu een week of zes in hun nieuwe woning en hebben al die tijd geen televisie, internet en telefoon. Bellen met providers UPC en KPN gaf steeds nul op rekest en de bewoners waren dus weken bijna afgesloten van de buitenwereld.

Door Marjanne Dijkstra

Bij Floor en Gré van Hoek kijken hun twee kleinkinderen televisie. Floor van Hoek: ,,UPC heeft het signaal vrijdag aangesloten. Maar telefoon en internet van KPN doen het nog steeds niet. Dertien juli gaf ik onze verhuizing al door bij KPN. Ik kreeg al vrij snel een nieuw telefoonnummer omdat we van Papendrecht naar hier verhuisden. Maar van dat nieuwe nummer hebben we nog geen gebruik kunnen maken. Verschillende keren heb ik al met KPN gebeld, maar ik loop steeds tegen een muur aan en niets wordt teruggekoppeld. Buiten dat ik nu betaal voor diensten die niet worden geleverd, word ik ook op kosten gejaagd omdat ik steeds mobiel moet bellen. Dat kost veel geld. Ik heb een prepaid mobieltje en op een ochtend was ik wel 33 euro kwijt. Ik was er niets mee opgeschoten omdat ik steeds werd doorverbonden en uiteindelijk werd de verbinding verbroken omdat m'n beltegoed op was.”

Ook Nancy Smits heeft problemen gehad met telefoon, internet en televisie. ,,Na een hoop sleurwerk kwam er eindelijk een monteur om te kijken of het niet aan de woningen lag. Dat leverde toen echter nog niets op. Inmiddels heb ik sinds afgelopen vrijdag televisie, internet en telefoon; ik neem alle diensten af bij UPC. Maar het is vreselijk frustrerend om steeds te bellen. Ze houden je ook aan het lijntje. Ik kreeg een brief dat alles op 11 augustus aangesloten zou zijn. Om zeven uur 's avonds belde ik, maar er werd gezegd dat het signaal tot iets voor twaalven kon worden hersteld. Mijn zoon van vier gelooft in sprookjes, maar ik niet.”

Van Hoek: ,,Je bent gewoon heel erg onthand zonder internet. Je kunt bijvoorbeeld je rekeningen niet eens betalen, want dat gaat allemaal via internetbankieren tegenwoordig.” Smits vult aan: ,,Zeker in tijden van verhuizing wil je weten hoe je er financieel voorstaat.” Wat de vervolgstappen zijn, weten de bewoners nog niet. Van Hoek hoopt in ieder geval op spoedige aansluiting van zijn telefoon en internet. Wellicht proberen ze de gemaakte kosten terug te vorderen en ook hun betaalde gelden voor niet geleverde diensten. Van Hoek: ,,Toen ik zei dat ik niet van plan was dit te betalen werd gezegd dat ik van hoge huizen moest komen. Dat zullen we wel eens zien. Misschien dat gezamenlijk een claim neerleggen geen slecht idee is."

Op deze site leest u zo snel mogelijk een reactie van zowel KPN als UPC.

advertentie
advertentie