’Ik zie, ik zie wat jij niet zag’

1 oktober 2009 om 00:00 Nieuws

Van Leeuwen

biedt natuurlijk

zicht met Varilux

SLIEDRECHT - ‘Ik zie, ik zie wat jij niet zag’. Dat is het thema van de succesvolle Varilux actie die nog tot 28 november 2009 bij van Leeuwen opticiens loopt. Het thema verwijst naar de vooruitgang die Essilor, de uitvinder van het Varilux brillenglas, de afgelopen vijftig jaar met de ontwikkeling van glazen heeft geboekt. Hierdoor zijn brildragers steeds beter, scherper en sneller gaan zien. Het thema verwijst ook naar de schilder Rembrandt. Zijn schilderijen zagen er aanvankelijk vaak anders uit dan wij ze kennen. Sommige werken werden bijvoorbeeld door zijn leerlingen overschilderd. Maar nieuwe technieken maken het mogelijk de schilderijen weer in originele staat te laten zien.

Rembrandt en Varilux hebben veel gemeen. Niet alleen ‘kijken’ staat bij beiden centraal, maar ook het streven naar een optimale weergave van de werkelijkheid. Rembrandt deed dit als kunstenaar, Varilux al vijftig jaar als producent en leverancier van steeds betere brillenglazen. De keuze voor Rembrandt heeft ook veel te maken met de belangstelling voor kunst en cultuur bij de belangrijkste doelgroep van Varilux, namelijk mensen van 40 jaar en ouder. Veel mensen krijgen vanaf deze leeftijd moeite met lezen en na verloop van tijd wordt het zicht op grotere afstand ook slechter. Voor deze mensen is een bril met multifocale Varilux brillenglazen dé ideale oplossing, want die bieden zowel veraf als dichtbij een uitstekend zicht. van Leeuwen opticiens zegt: ,,Ik zie dat veel mensen te lang wachten met het aanschaffen van een goede bril. Gevolg is dat ik veel klanten in mijn optiekzaak krijg, die last hebben van bijkomende klachten als vermoeidheid en hoofdpijn. Bovendien besteden klanten veel aandacht aan de keuze van een modieus montuur, terwijl men nauwelijks op de hoogte is van de vele mogelijkheden van een brillenglas.”

In brillenglazen, materialen en coatings is net als in monturen een enorme keuze. Met de nieuwste generatie Varilux brillenglazen is het zelfs al mogelijk om voor elke brildrager een paar brillenglazen te slijpen, dat helemaal afgestemd is op zijn eigen ogen en kijkgedrag. Van Leeuwen opticiens beschikt over zo’n uitgebreid assortiment Varilux brillenglazen. In de optiekzaak zijn bovendien deskundige medewerkers aanwezig, die dankzij hun jarenlange ervaring en voortdurende bijscholing een perfecte oogmeting en persoonlijk advies op het gebied van brillenglazen kunnen geven. Van Leeuwen opticiens volgt de ontwikkelingen van Essilor en brillenglazen op de voet. Dat betekent dat hij gebruik maakt van de allermodernste apparatuur en instrumenten, waardoor Van Leeuwen klanten over de beste bril kan adviseren.

Van Leeuwen is één van de opticiens die meedoet aan de aantrekkelijke Varilux actie van Essilor, die dit jaar in het teken staat van de schilder Rembrandt. Wie tot 28 november 2009 bij van Leeuwen opticiens een oogmeting laat uitvoeren, krijgt de speciaal voor de actie ontworpen Rembrandt verjaardagskalender. Daarin staan twaal schilderijen die iets met zien te maken hebben. Op de achterkant van de kalender licht Rembrandt-specialist professor dr. Ernst van de Wetering dit toe. Hij schreef ook het boek Nieuw licht op Rembrandt dat onderdeel is van de Rembrandt Experience box. Die box ontvangen klanten als ze in de actieperiode bij Van Leeuwen opticiens een bril met Varilux glazen kopen. In het boek Nieuw Licht op Rembrandt worden in ruim 200 pagina’s meer dan 180 werken van Rembrandt gepresenteerd. Behalve het boek bevat de cadeaubox ook een DVD over de schilder en twee kaartjes voor de tentoonstelling Nieuw licht op Rembrandt, die begin 2010 speciaal voor Varilux in Brussel wordt georganiseerd. Daar hangen op ware grootte zo’n vijftig reproducties van de mooiste schilderijen van Rembrandt. Bezoekers maken na afloop van de tentoonstelling via een verloting kans op een reproductie.

advertentie
advertentie