Nieuw beleid Tablis Wonen: Mensen wensen wonen

19 februari 2010 om 00:00 Nieuws

SLIEDRECHT - Mensen wensen wonen. Dat is de volgorde in het nieuwe beleid van woningcorporatie Tablis Wonen. ,,De klanten staan vanzelfsprekend centraal. Tablis Wonen zal luisteren en openstaan voor hun wensen, zodat het wonen nog beter en plezieriger wordt. Niet meer klant- en maatschappijgericht, maar klant- en maatschappijgedreven", aldus directeur-bestuurder Henk Gravesteijn tijdens een presentatie.

Tablis Wonen wil groeien naar een organisatie die gedreven is door de klant en de maatschappij waarin hij of zij leeft en werkt. Dat gaat een stap verder dan alleen maar gericht zijn op de bewoners, zoals nu het geval is. Tijdens een presentatie voor belanghouders op dinsdag 16 februari informeerde Henk Gravesteijn de meer dan honderd aanwezigen over het nieuwe beleidsplan 2010 tot en met 2014. ,,De klant staat centraal. Dat betekent beter luisteren en openstaan voor zijn of haar wensen. Het wordt nog meer maatwerk. Bij het plaatsen van een nieuwe keuken bijvoorbeeld, krijgt de bewoner meer keuze-mogelijkheden.”

Het nieuwe beleidsplan heeft de toepasselijke naam: Mensen wensen wonen. De mens staat centraal, de wens vraagt om vervulling en Tablis wordt niet voor niets gevolgd door Wonen. Om de ambities uit dit plan waar te maken, gaat Tablis Wonen de organisatiestructuur van de corporatie enigszins veranderen. In 2010 wordt door Tablis Wonen de mogelijkheid onderzocht van het instellen van een klantenservice-afdeling, waar alle klantcontacten moeten binnenkomen. Op die manier hoopt zij de vragen van de klanten zoveel mogelijk direct en in een keer goed te kunnen behandelen en afhandelen.

Gravesteijn benadrukte dat een goede samenwerking met de belanghouders van belang is in het groeien naar een klant- en maatschappijgedreven organisatie. ,,Tablis Wonen kan en wil het niet allemaal alleen.” Hij heeft het onder meer over de gemeenten Sliedrecht en Graafstroom, woon,- zorg- en welzijnsinstellingen en scholen. Als dat nodig is, mogen de belanghouders Tablis Wonen op het nieuwe beleid aanspreken. Dat past namelijk bij een van de vijf kernwaarden van de corporatie: transparantie. Was voorheen Tablis Wonen enigszins gesloten van karakter, 'in de nieuwe beleidsperiode willen wij laten zien wat we doen. Klanten en belanghouders mogen ons altijd laten weten wat zij ervan vinden'. Andere kernwaarden van Tablis Wonen zijn: klantgedreven, betrouwbaar, deskundig en milieubewust.

Het beleidsplan werd als eerste overhandigd aan de heren Vroege (voorzitter huurdersorganisatie H3S), de wethouders Lavooi en Heijkoop van de gemeenten Sliedrecht en Graafstroom, de heer Schoonderbeek van de Stichting Welzijnswerk Sliedrecht en de heer De Gruijter directeur-bestuurder van Westwaard Wonen. Met alle aanwezigen werd het glas geheven op de ambitieuze toekomst van Tablis Wonen.

Info: www.tabliswonen.nl.

advertentie
advertentie