Voetbalplaatjes ter ere van eeuwfeest

5 oktober 2011 om 00:00 Nieuws

SLIEDRECHT - Muziekcafé Candlelight vormde vrijdagavond het sfeerrijke decor voor de overhandiging van een bijzonder voetbalplaatjesalbum. Albert Heijn Sliedrecht en de v.v. Sliedrecht pakken in oktober en november namelijk flink uit met een unieke voetbalplaatjes actie ter ere van het eeuwfeest van de club in 2012. Peter van Dommele, voorzitter van v.v. Sliedrecht en André van Dijk, voorzitter van de Business Club van de vereniging ontvingen de eerste twee exemplaren uit handen van Hans de Ligt, mede-eigenaar van Albert Heijn Sliedrecht.

Door Ria Scholten

Verschillende business clubleden kwamen in het muziekcafé bijeen om van de feestelijke overhandiging getuige te zijn. Hans de Ligt hield een korte toespraak en sprak lovende woorden richting alle mensen die hebben meegewerkt aan de realisatie van het fraaie boekwerkje, dat een beeld geeft van het verleden en het heden van de vereniging. Een speciaal woord van dank was er voor Anita van Wanrooij (sponsorwerver) en Edwin Bronwasser (verzamelde logo's van de deelnemende bedrijven). Zij ontvingen een leuke attentie als dank voor hun inzet.

Het bijzondere is dat er geen foto's van eredivisiespelers op de plaatjes staan maar spelers van v.v. Sliedrecht. De voorbereiding van de actie heeft vijf maanden in beslag genomen omdat de spelers van alle tweeënvijftig elftallen op de foto moesten worden gezet. De vereniging telt zo'n 900 actieve leden die evenals de leden van de Business Club allemaal een album zullen ontvangen. ,,Dit is de eerste maal dat er in Nederland voetbalplaatjes worden uitgegeven waarop de logo's van de sponsorende bedrijven zijn afgebeeld'', vertelde Hans. Hij roemde de vijfenzeventig leden van de Business Club die voor het overgrote deel de actie ondersteunen. Het gaat om 870 verschillende plaatjes, waarvan er in totaal anderhalf miljoen in omloop worden gebracht. ,,Het is een lokale actie en daardoor heel herkenbaar'', aldus Hans. ,,Opa's en oma's, ooms en tantes en buren zullen ongetwijfeld gaan sparen voor een of meer albumbezitters in hun familie of directe omgeving''

Albert Heijn sponsort de voetbalvereniging bovendien met een geldbedrag. Peter van Dommele mocht alvast een cheque van 1700 euro in ontvangst nemen. Dezelfde eer viel André van Dijk ten deel. ,,De Business Club heeft vanuit vereniging een verzoek om een nieuwe boenmachine gekregen en laat die nu precies 1700 euro kosten'', vertelde laatstgenoemde. ,,We moeten dit uiteraard nog in het bestuur bespreken, maar het lijkt me een goede bestemming.''

Hans de Ligt liet mede namens zijn compagnon Machiel Pranger weten dat deze twee cheques slechts een voorproefje zijn. Op woensdag 12 oktober geeft de F jeugd de officiële aftrap voor de actie. De voetbalclub kan dan wederom een cheque tegemoet zien die de eerste in waarde ruim zal overtreffen. ,,We leven en werken in het dorp en zijn daardoor nauw betrokken bij het verenigingsleven'', lieten Hans en Machiel weten.

advertentie
advertentie