'Als zoete broodjes over de toonbank'

14 oktober 2011 om 00:00 Nieuws

SLIEDRECHT - ,,We merken het nu al. Het is gigantisch druk. De artikelen waarmee een extra pakje voetbalplaatjes kan worden gescoord vliegen als zoete broodjes over de toonbank."

Volgens Hans de Ligt, eigenaar van de plaatselijke Albert Heijn aan het Burgemeester Winklerplein, kan de plaatjesactie nu al een succes worden genoemd: ,,Ik verwacht dat het tot het einde van de actie (op zaterdag 3 december, red.) buiten de winkel constant vol staat met kinderen. De plaatjes met voetballers uit de eredivisie waren al een succes; hier verwacht ik nog meer van. Het is een feest der herkenning. We trekken consumenten uit omliggende dorpen omdat ze plaatjes willen scoren voor vrienden of familieleden die in Sliedrecht wonen." Én lid zijn van de plaatselijke voetbalvereniging. V.V. Sliedrecht viert in 2012 een bijzonder jubileum. De club werd in 1912 opgericht en bestaat dus bijna honderd jaar. Met Albert Heijn zijn de handen ineengeslagen om bovengenoemd initiatief op poten te zetten. ,,Het is meer dan alleen een plaatjesboek", vertelt De Ligt. ,,Ook de clubgeschiedenis wordt kleurrijk weergegeven." Woensdag 12 oktober gaf hij samen met voorzitter Peter van Dommele het startsein. De aftrap werd letterlijk verricht door enkele pupillen van F12 en F13. Ter sponsoring heeft de supermarkt een cheque cadeau gegeven ter waarde van 5.112,12 euro. Bij de uitreiking van het eerste plaatjesboek een week geleden in de Candlelight waren al twee cheques van respectievelijk 1700 euro overhandigd. De Ligt. ,,We doen dat omdat we midden in de lokale samenleving willen staan. Voetbalvereniging Sliedrecht maakt daar ook een wezenlijk onderdeel van uit. Veel klanten zijn lid of op een andere manier betrokken. Bij een jubileum wordt het verleden geëerd. De club heeft echter ook nadrukkelijk de toekomst in het vizier en wil de ingeslagen weg voortzetten. Wij stimuleren dat. Vandaar de giften die we hebben gegeven."

Bij elke vijftien euro aan boodschappen krijgt de consument een gratis pakje met acht voetbalplaatjes. Alle actieve leden als ook trainers, leiders en bestuursleden kunnen worden gespaard. In totaal zijn er bijna negenhonderd plaatjes (inclusief plaatjes waarop het logo van de businessclubleden staat afgebeeld).

advertentie
advertentie