Fenexpo viert eerste lustrum

15 februari 2012 om 00:00 Nieuws

GORINCHEM -De Fenexpo, hèt evenement voor netwerken en zakendoen, viert dit voorjaar haar eerste lustrum. Een enorme prestatie van initiatiefnemer Henk Fennema en zijn mensen, want bij de start in 2008 begon net de recessie en sindsdien zijn veel andere netwerkinitiatieven van de beursvloeren verdwenen. Maar de Fenexpo is blijven bestaan en maakte de afgelopen vijf jaar een stabiele groei door.

Deze editie van de Fenexpo, van dinsdag 24 tot en met donderdag 26 april in de Evenementenhal in Gorinchem, heeft daarom een feestelijk karakter. Op woensdag 25 april wordt voor alle standhouders een feestavond gehouden met de verloting van een splinternieuwe Toyota Aygo, gesponsord door het Gorcumse garagebedrijf Toyota Schouten.

Marketing

Toyota Schouten is één van de deelnemers van het eerste uur. Andere ondernemingen en organisaties die hier nu voor de vijfde keer een stand bemannen zijn onder andere: Makelaardij Van der Brugge en Snoek, Alert Security, ABN/AMRO, ING, gemeente Gorinchem, MKB cursussen en trainingen, Paans, Tegetel, hovenier Van Rosmalen, Stout Bouw, Avelingen Groep, B-Mak en CAB Holland. Allemaal bekende namen dankzij hun marketingbeleid.

,,Het draait allemaal om marketing'', zegt Henk Fennema, afkomstig uit Hardinxveld-Giessendam. ,,Hoe denk je waaraan grote merken hun naamsbekendheid hebben te danken? Niet door stilletjes op een industrieterrein te blijven zitten. Marketing begint al met gevelreclame op je panden. Dan moet je naar buiten, aan naamsbekendheid werken.''

,,Een ondernemer moet altijd alert zijn'', legt Fennema uit. ,,Hij moet een betrouwbare partner voor de klant zijn, de prijs-kwaliteitverhouding moet goed zijn, evenals de service. En dan maak je met marketing het verschil. Laat zien wie je bent, wat je producten zijn en waar je voor staat. Als je een onderdeel van de grasmat wilt zijn, val je echt niet op, maar een madeliefje er tussen wel.''

Vernieuwingen

Fennema kan het belang van marketing en netwerken goed uitleggen en de deelnemers van het eerste uur, een gevarieerde vaste kern, bewijzen dat ook. Dit jaar heeft de Fenexpo weer een groot aantal nieuwe deelnemers mogen noteren, mede dankzij veel aandacht voor het evenement via social media. ,,Heel veel mensen kennen het evenement inmiddels. En dat praat natuurlijk een stuk gemakkelijker. Want ja, ook wij zijn bezig met marketing voor ons eigen evenement.'' En er is nog een nieuw initiatief: Schouwburg De Nieuwe Doelen en kunstcentrum TOON bemannen samen met Rivas, Univé en VGZ (waarin onder meer het vroegere Trias) een hele grote stand.

Alle deelnemers krijgen de beschikking over 200 gratis entreebewijzen voor twee personen. ,,Het is de bedoeling dat zij daar hun relaties mee uitnodigen om de beurs te bezoeken. Maar men kan zich ook aanmelden via de website. We worden alleen weer strenger aan de deur want we willen kwalitatief goed publiek. Daar staan de bedrijven tenslotte voor op de Fenexpo'', aldus Fennema.

,,Het is al vijf jaar recessie'', zegt hij, ,,en nu is het toekomstbeeld misschien nog onzekerder. Juist daarom vind ik het stoer van ondernemingen en instellingen om niet te gaan zitten afwachten, maar juist iets te gaan doen. Zorgen dat je erbij bent, contacten maakt en die blijft bijhouden. Vroeg of laat pluk je daar de vruchten van. Misschien niet direct, maar zeker op termijn.''

'Personal touch'

Het persoonlijk contact, de vaak geprezen 'klik' is belangrijk in het gunningsproces. Ondanks alle nieuwe media blijkt de 'personal touch' toch het best te beklijven. Gezellig met een drankje en een hapje elkaar vinden en kennis maken met nieuwe bedrijven. Daar gaat het om bij de Fenexpo.

De openingstijden van de Fenexpo zijn 24 tot en met 26 april van 14.00 tot 22.00 uur. Informatie is te vinden via website www.fenexpo.nl of e-mail info@fenexpo.nl.

advertentie
advertentie