Ingezonden brief: 'Heus, het werkt!'

19 november 2012 om 00:00 Nieuws

Soms denk je dat het geen zin heeft om iets aan de gemeente door te geven, omdat er toch niets aan gedaan zal worden, maar daar kun je je toch in vergissen.

Zo gaf ik enkele weken geleden via de website van de Gemeente Sliedrecht een klacht door over iets op straat wat kapot was en gemaakt moest worden. Men heeft daar een mooi systeem voor, zodat de opmerking op het juiste adres komt.

Vervolgens wordt je stap voor stap op de hoogte gehouden van de behandeling van je klacht of opmerking, totdat een en ander is afgewikkeld. Het systeem werkt dus echt!

Een tweede voorbeeld heeft betrekking op de geluidsschermen langs de A15 ter hoogte van Sliedrecht. Deze schermen zijn al langere tijd niet meer gereinigd en zijn op sommige plaatsen zo aangeslagen, dat het geen gezicht is.

Nu geeft Rijkswaterstaat ook de gelegenheid om klachten of opmerkingen te plaatsen en ook daarop krijg je een antwoord. Nu kreeg ik eerst een ontwijkend antwoord, maar op aandringen is door Rijkswaterstaat nu toegezegd een prijsopvraag te plaatsen bij een of meer aannemers. Natuurlijk blijf ik het volgen, maar ik bedoel: het heeft gewoon zin om gebruik te maken van de mogelijkheden die er zijn en het lijkt mij gewoon beter om van die mogelijkheden gebruik te maken, dan een klaag-twitterbericht de ruimte in te sturen.

G.J. de Haan

advertentie
advertentie