Afbeelding

Pinautomaat Rabobank aan Kerkbuurt weg

13 september 2013 om 00:00 Nieuws

SLIEDRECHT - Rabobank Merwestroom past haar dienstverlening aan. Eén van de consequenties is dat de pinautomaat in de Kerkbuurt verdwijnt. Ook sluiten de kantoren in Molenaarsgraaf, Oud-Alblas en Boven-Hardinxveld. De maatregelen gaan in vanaf 24 december.

,,Het gebruik en de mogelijkheden van de financiële dienstverlening zijn de afgelopen jaren ingrijpend veranderd. Op dit moment maakt onze klant voor bijna alle dagelijkse bankzaken gebruik van virtuele kanalen zoals telefoon, e-mail en internet. Mede daardoor neemt het fysieke bezoek aan onze vestigingen sterk af. Ook bij Rabobank Merwestroom is dit het geval. Op onze kantoren in Molenaarsgraaf, Oud-Alblas en Boven-Hardinxveld komen dagelijks gemiddeld minder dan vijf klanten langs. Er zijn zelfs dagen waarop er geen klanten binnen komen. Het is daarom niet verantwoord om deze vestigingen open te houden. Een andere belangrijke reden om vestigingen te sluiten is de veranderde wet- en regelgeving op het gebied van veiligheid van de automaten en vestigingen. De aanwezigheid van minimaal drie adviseurs is hier een voorbeeld van. Rabobank Merwestroom heeft daarom besloten zijn dienstverlening aan te passen, te investeren in de virtuele kanalen en een aantal vestigingen te sluiten", zegt directievoorzitter Huub Haarlemmer.

Ook is de vestiging in Hardinxveld-Giessendam niet meer geopend op zaterdag en verdwijnen de geldautomaten aan de Kerkbuurt in Sliedrecht en in Bleskensgraaf. De geldautomaat in Boven-Hardinxveld gaat niet weg; in Molenaarsgraaf blijven de geld- en sealbagautomaat. Haarlemmer: ,,Onze vestigingen in Hardinxveld- Giessendam en Sliedrecht zijn de plaatsen om onze adviseurs te spreken over bankzaken die niet via de virtuele kanalen kunnen worden geregeld. De Rabobank blijft bovendien de komende jaren fors investeren in deze virtuele kanalen om het nog eenvoudiger te maken, om snel en gemakkelijk te bankieren. Zo kunnen situaties ontstaan dat klanten bankzaken op een van onze vestigingen moeten regelen, maar het (tijdelijk) niet mogelijk is om naar de bank te komen. Speciaal voor dit soort situaties bieden we, boven op onze normale dienstverlening, extra service. Een ieder kan telefonisch contact met ons opnemen en wij zoeken dan naar een passende oplossing. Onder het kopje 'Extra service' op onze website, ziet een ieder een overzicht van de mogelijkheden.

De bank anticipeert daarmee op de huidige wensen van de klant, stelt de directievoorzitter. ,,De maatschappij verandert en omdat onze bank midden in de samenleving staat, veranderen wij mee. Met de aanpassingen van onze dienstverlening zijn we klaar voor de toekomst."

advertentie
advertentie