BDUmedia: Lokaal en doelgericht

8 juli 2014 om 00:00 Lokaal nieuws

BARNEVELD - Op innovatieve wijze de lokale ondernemer verbinden met de consument. Dat doet BDUmedia met Lokaal & Doelgericht, een nieuw concept waarmee de uitgever van deze krant de zicht- en vindbaarheid van lokale ondernemers gaat vergroten. De juiste mix van offline en online marketing is essentieel in deze tijd, benadrukken uitgever Wiljo Klein Wolterink en marketingmanager Martijn Pater. ,,Met deze vernieuwing van ons portfolio kunnen we ondernemers daarbij aan de hand nemen."

Aanleiding voor de introductie van Lokaal & Doelgericht is de mediaconsumptie. ,,We constateren dat mensen het nieuws niet alleen meer in de krant willen lezen, maar ook via onze lokale websites en mobiel tot zich nemen. Online en offline lopen anno 2014 door elkaar heen", stelt Pater. BDUmedia vindt het belangrijk om zijn adverteerders ook mee te nemen in die transitie. ,,We hebben bewust de tijd genomen om goed na te gaan waar de lokale ondernemer nu echt baat bij heeft", vult Klein Wolterink aan.

Het eerste resultaat is Lokaal & Doelgericht. Klein Wolterink: ,,Nu heel veel consumenten ook online naar lokale informatie zoeken, is het belangrijk voor lokale ondernemers dat zij op het web ook goed vindbaar zijn." Maar hoe bereik je hun specifieke doelgroep? ,,Lokaal & Doelgericht is een pakket waarmee we lokale ondernemers helpen om online bestaande en nieuwe klanten te bereiken."

Zicht- en vindbaar

Pater geeft aan dat adverteerders natuurlijk al een banner of webvertorial op de lokale nieuwssites konden plaatsen, maar dat het belangrijk is dat ondernemers ook gevonden worden via hun eigen bedrijfswebsites. ,,Een jong stel die bijvoorbeeld een nieuwe keuken wil kopen, typt de woorden 'keuken' en 'plaatsnaam waar de krant verschijnt' op zijn of haar smartphone of tablet. De keukenzaak die dan bovenaan in de zoekresultaten verschijnt, maakt een goede kans op een extra klant. Online vindbaarheid en ook optimalisatie voor mobiel internet worden steeds belangrijker. We hebben die expertise in huis en bieden onze klanten de mogelijkheid om daarmee hun bereik te optimaliseren."

Maar daar houdt het niet op. ,,We hebben ons ook bekwaamd in zoekmachineoptimalisatie en adverteren via Google, zodat onze media-adviseurs op pad gaan met een hele set aan online oplossingen", haakt Klein Wolterink in, die stelt dat Lokaal & Doelgericht een logische stap is voor BDUmedia. ,,Onze kracht is het verbinden van de lokale ondernemer met de consument. In feite doen we dat al 142 jaar met onze kranten, die een iedere week een bereik van liefst twee miljoen lezers hebben." Beide mannen merken dat betrouwbaar nieuws dichtbij huis juist in deze tijd hoog gewaardeerd wordt. ,,Met deze uitbreiding van ons portfolio ontzorgen we de klant. Via één adres bieden we alle mogelijkheden, online en offline, om lokaal en doelgericht zicht- en vindbaar te worden."

Kijk op www.lokaalendoelgericht.nl voor meer informatie en maak vrijblijvend een afspraak.

advertentie
advertentie