Kijkje achter de schermen op de woningmarkt

2 juni 2009 om 00:00 Nieuws

Hofstede laat

woning(ver)kopers

zelf aan het woord

REGIO - Hofstede Makelaardij start vanaf half juni met een opmerkelijk publiciteitsoffensief. Kopers en verkopers van een eigen woning gaan vertellen over hun ervaringen gedurende het koopproces. In de media maakt Hofstede Makelaardij zo gewag van de belevenissen die rond de koop en de verkoop van een bepaalde woning hebben plaatsgevonden. Steeds worden koper en verkoper van een woning in de publiciteit aan elkaar gekoppeld. Van tussenwoning tot woonboerderij en van appartement tot twee-onder-een kapper. De verslagen worden opgetekend door middel van interviews die Hofstede laat houden door externe journalisten. Doel is om iedereen die een eigen woning heeft, of zou willen hebben, te laten zien dat er ook vandaag de dag niets engs is aan het kopen of verkopen van een woning.

,,De koop of verkoop van een eigen woning is in financieel en emotioneel opzicht een van de meest ingrijpende gebeurtenissen in een mensenleven. Juist in deze tijd misschien nog wel meer dan anders", aldus een woordvoerder van Hofstede. ,,Bij verkopende partijen neemt de druk een beetje toe; ‘zal het wel gaan lukken?’. En bij kopende partijen is er ook sprake van oplopende spanning: ‘bied ik niet te weinig, zodat straks een ander met de buit ervan door gaat?’."

Hofstede Makelaardij rekent af met deze taboes en laat kopers en verkopers van een eigen woning zelf aan het woord over hun ervaringen. Hiermee wordt een realistische inkijk geboden in het afwegingsproces dat zich momenteel op de woningmarkt afspeelt. Interessante verhalen van en over mensen die in weerwil van alle borrelpraat het aandurven om in deze tijd over te gaan tot de (ver)koop van hun leven.

advertentie
advertentie