…………. En afsluitend een verslag van de sponsoravond bij de voetbalvereniging Sliedrecht van vrijdag 9 oktober j.l.

14 oktober 2009 om 00:00 Nieuws

Groet,

Wim van Mourik.

_____

Bij aankomst bij de Koninklijke BDU is dit bericht gecontroleerd op de aanwezigheid van virussen.

_____

VV SLIEDRECHT HECHT VEEL WAARDE AAN GOEDE BAND MET SPONSORS

Sponsoravond v.v. Sliedrecht

In haar streven om anno 2012 een vereniging te mogen en kunnen zijn met naam en faam in de wijde regio hecht het bestuur van de voetbalvereniging Sliedrecht veel waarde aan een stevige band met het bedrijfsleven in Sliedrecht en de Alblasserwaard. Na de roerige ontwikkelingen rond de DSB Bank van deze week en de enigszins onzekere toekomst op langere termijn voor landskampioen AZ werd opnieuw duidelijk dat een duidelijk en goed onderbouwd sponsorbeleid in deze economische roerige tijden zeker geen overbodige luxe is, maar daarnaast ook geen gemakkelijke opgave is.

De voetbalvereniging Sliedrecht deed daarom een uitnodiging uitgaan aan alle sponsors, de selectie en kaderleden van de club voor een speciale sponsoravond, waarbij oud scheidsrechter Dick Jol als speciale gastspreker acte de présence gaf. Met de link naar de kleurrijke arbiter uit Scheveningen werd in het welkomswoord van voorzitter Peter van Dommele het belang van de scheidsrechter extra onderstreept. Wekelijks dient men bij de v.v. Sliedrecht maar liefst 25 scheidsrechters aan te leveren om het aanzienlijke gegroeide programma op de zaterdag invulling te kunnen geven en alle wedstrijden van een deskundig leidsman (of vrouw) te kunnen voorzien. Een aanzienlijke taak voor de club, die dan ook veel prioriteiten legt bij de werving en opleiding van jeugdige, talentvolle nieuwe scheidsrechters.

Het belang van een degelijk en liefst zo omvangrijk mogelijk sponsorbestand liep als een rode draad door de avond heen. Vijftig sponsors hadden gehoor gegeven aan de uitnodiging en werden in een boeiend betoog van André van Dijk, voorzitter van de sponsorcommissie, gewezen op de gevarieerde mogelijkheden van sponsoring bij de inmiddels sterk gegroeide club, waar bijna 1100 leden zijn aangemeld. Niet alleen het vlaggenschip, acterend op tweede klasse niveau met ambities voor de sprong op korte termijn naar de eerste klasse, is daarbij interessant : ook de lagere elftallen en met name de sterk gegroeide jeugdafdeling kunnen steun op velerlei gebied goed gebruiken.

De oprichting en verdere ontwikkeling van de nieuwe business club biedt voor de club een garantie om ook op langere termijn stevig in de schoenen te staan.

Hoogtepunt van de avond was natuurlijk het boeiende betoog van oud scheidsrechter Dick Jol, die met zijn typische, onvervalst Haags accent de nodige ludieke anekdotes uit de hoge hoed toverde en de aanwezige toehoorders o.a. een bepaald inzicht gaf in de voorbereidingen, die voor een arbiter op hoog niveau nodig zijn om een wedstrijd in goede banen te leiden. Daarnaast kroop Jol ook nog even in de huid van de huidige topvoetballer, waarbij hij de algemeen vastgestelde opinie enigszins trachtte te ontzenuwen, dat het hedendaagse topvoetballers alleen maar om het geld gaat.

“ Iedere topsporter wil in principe in de eerste plaats gewoon winnen, helemaal los van het feit of het nu om twee consumptiebonnen of een miljoen euro gaat ….. “

Na afloop van het betoog van Jol werd onder het genot van een hapje en een drankje nog even informeel nagepraat over de ervaringen van een geslaagde sponsoravond op sportpark De Lockhorst.

advertentie
advertentie