MerwedeLingelijn krijgt steeds meer klantwaardering

25 maart 2010 om 00:00 Nieuws

REGIO - De MerwedeLingelijn is weer verder gestegen in de landelijke OV-klantenbarometer. De reizigers geven het treintraject tussen Geldermalsen en Dordrecht een 7,8. Daarmee komt de MerwedeLingelijn op een gedeelde derde plaats in de landelijke klantenbarometer. Het Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV), laat ieder jaar in opdracht van de gezamenlijke overheden en het ministerie van Verkeer en Waterstaat het OV-klantenbarometeronderzoek grootschalig uitvoeren.

Het gemiddelde cijfer van het busvervoerDrechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden is gestegen naar een 7,4. Het gemiddelde van de serviceverlening in alle treinen en bussen van Arriva, wordt gewaardeerd met een 7,4. Uit het onderzoek van het Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV) komt naar voren dat Arriva goed scoort op zaken als zitplaatscomfort, vriendelijkheid van het personeel, informatie bij vertraging, punctualiteit en frequentie. Anne Hettinga, directeur van Arriva: ,,Arriva heeft klantgerichtheid hoog in het vaandel staan. Daar investeren we in met alle mogelijke middelen. We zijn uitermate trots dat onze reizigers dit waarderen. De uitslag geeft aan hoe belangrijk het is de drie grote steden en het NS-netwerk zo snel mogelijk aan te besteden.”

advertentie
advertentie