Sliedrecht met nog 115 gemeenten in race voor communicatieprijs

Nieuws

SLIEDRECHT - De NNP heeft in de periode van 1 oktober tot en met 31 december 2010 alle gemeentepagina’s verzameld die zijn gepubliceerd in de bij de NNP aangesloten nieuwsbladen, het Kompas Sliedrecht. Deze opzet heeft in totaal 116 inzendingen opgeleverd die de afgelopen tijd door de vakjury zijn beoordeeld. Ook de gemeentepagina's van Sliedrecht doen mee. De uitreiking vindt plaats op woensdag 9 februari in het Stadhuis (Prinsenzaal) van de gemeente Alkmaar, de vorige winnaar van de Gemeenteprijs.

De jury bestaat dit jaar uit juryvoorzitter Frits Huffnagel (oud-wethouder van Amsterdam en Den Haag, presentator van BNR PepTalk en commentator WNL Ochtendspits), Jeroen Ranzijn (Alfabeeld Consultancy), Monique Hendriks (BEX Communicatie), Marije van den Berg (redactieadviseur en -trainer) en Marianne van Kalmthout (Logeion)

De winnaar ontvangt een door Siem van der Marel (Royal Leerdam) ontworpen kristallen kunstwerk, en voor de uitgever van het betreffende nieuwsblad is er een speciale oorkonde. De ontvangst is vanaf 14.00 uur en om 14.30 uur begint het programma. Op de bijeenkomst zal de bekende internet- en marketingstrateeg Paul Blok een inspirerende inleiding houden over het thema ‘Social media en web 2.0 - kans of bedreiging voor de gemeentelijke publicatie’.

De Nederlandse Nieuwsblad Pers (NNP) is de branchevereniging van uitgevers van lokale nieuwsmedia. Bij de vereniging zijn zestig uitgevers aangesloten die met hun redacties in heel Nederland wekelijks 350 lokale nieuwsbladen (oplage 4.5 miljoen) en honderden websites maken. De NNP organiseert allerlei activiteiten om de waardevolle en unieke positie van lokale nieuwsmedia verder bekend te maken, de kwaliteit van de journalistieke uitingen te verbeteren, de marktpositie van de gecombineerde lokale nieuwsmedia te versterken en innovatie onder uitgevers te stimuleren. Het uitreiken van de jaarlijkse NNP-Gemeenteprijs voor Overheidscommunicatie is bedoeld om de lokale overheid te stimuleren om de kwaliteit van informatievoorziening aan burgers te verbeteren.

advertentie