Victor Veilig leidt tot meer verkeersveiligheid in de buurt

25 februari 2011 om 00:00 Nieuws

SLIEDRECHT - Ondanks een gestage daling van het aantal jeugdige verkeerslachtoffers zijn in 2009 nog 24 kinderen van 14 jaar en jonger om het leven gekomen. ,,Dat zijn er 24 te veel", aldus Dik van Vuren van Univé Alblasserwaard. Samen met Veilig Verkeer Nederland (VVN) wil de verzekeraar dit aantal verder terugdringen en het belang van verkeersveiligheid in woonwijken benadrukken.

Victor Veilig geeft dit streven een gezicht. Een opvallend, geel kunststof mannetje van ongeveer 80 centimeter hoog met een vlaggetje in zijn hand. Van Vuren legt uit: ,,Kinderen, of hun ouders, kunnen Victor makkelijk meenemen en bij hun speelgebied aan de weg zetten. Zo worden automobilisten gewaarschuwd dat er spelende kinderen in de buurt zijn." Het idee komt uit Amerika. Twee moeders hebben de pop vervolgens naar Nederland gehaald, nadat zij in hun directe omgeving een verkeersongeval meemaakten waarbij een kind betrokken was.

,,Veiligheid in het verkeer vinden wij belangrijk", aldus de Univé-zegsman. ,,Je kunt materiële schade en lichamelijk leed immers beter voorkomen. Je moet er toch niet aan denken iemand aan te rijden. Victor Veilig zetten we daarom in om mensen voorzichtiger te laten rijden op plekken waar veel kinderen spelen. Denk aan kinderrijke straten en de omgeving van scholen."

Tijdens de actieperiode van 1 februari tot 1 april 2011 geeft Univé gratis een groot aantal Victor Veilig-poppen weg aan nieuwe en bestaande klanten met een Univé autoverzekering. Daarnaast krijgen alle autoverzekerden gratis een jaar lang een kennismakingslidmaatschap van VVN. ,,Ik zie het als een stukje zichtbare meerwaarde die je naast je taak als verzekeraar biedt. En die kinderen vooral veiliger laat spelen."

Neem voor meer informatie kan contact opgenomen worden met het Univé-kantoor in de buurt Zie ook www.unive.nl/victorveilig.

advertentie
advertentie