Goud voor Wim en Nel van Wijgerden
3 oktober 2012 om 00:00 NieuwsSLIEDRECHT - Wim en Nel van Wijgerden vierden woensdag 31 oktober hun vijftigjarige bruiloft. Wethouder Ad de Waard bracht een bezoek namens de gemeente en 's avonds was er een feestje met de medebewoners van het Rondeel. ,,Het was heel gezellig. Er waren zeker zestig mensen die bijna niet in het zaaltje pasten. We hebben hier heel fijn contact met elkaar", vertelt Wim. Vroeger woonde de familie Van Wijgerden nóg mooier. ,,Het Paleis op de Dam, werd onze boerderij wel genoemd. Waar nu het standbeeld staat, stond vroeger mijn bedstee." Meneer heeft het over de boerderij midden in Sliedrecht, op wat nu het Bonkelaarplein is. De familie had daar een melkveehouderij. Wims moeder ging met juk en emmers langs de deuren in Sliedrecht om de melk te verkopen. Ook Wim is melkboer geweest. ,,Eerst met paard en wagen, toen met een aanhangwagen en later met een grote winkelwagen. Op m'n 62ste ben ik gestopt." Zijn vrouw Nel van Wijgerden-den Butter, geboren in Molenaarsgraaf, heeft ook altijd meegewerkt op de boerderij. ,,Over de afbraak van de boerderij is destijds nog best veel gedoe geweest in de gemeente. Net als later over De Bonkelaar natuurlijk. Het heeft allemaal veel geld gekost, al die plannen op dat stukje grond. Ook nu weer", vertelt Wim. Hij heeft nog altijd een klein stukje grond over het spoor, wat vroeger bij de boerderij hoorde. ,,Daar heb ik mijn tuintje. Dat is mijn paradijs."
Wim en Nel van Wijgerden vieren zaterdag 10 november nogmaals hun gouden bruiloft met vrienden en familie in het Wapen van Ameide.









