
De zomer van... vv Sliedrecht secretaris Tom Pauw
9 augustus 2024 om 11:43 RecreatieSLIEDRECHT Hoewel het weer nog niet altijd best is, is de zomer weer aangebroken. Voor veel mensen de tijd om te gaan genieten van een welverdiende vakantie. Waar gaan de Sliedrechters naar toe? Het Kompas Sliedrecht vroeg een aantal mensen om hun herinneringen te vertellen. Deze keer: vv Sliedrecht secretaris Tom Pauw.
Ga je dit jaar op vakantie? Waarheen en met wie?
Ik ga samen met mijn ega Anjo een aantal keren per jaar op vakantie – van lange weekenden weg om te fietsen tot een zon- of treinvakantie. In mei van dit jaar zijn we naar Baskenland geweest en hebben daar steden als San Sebastian / Bilbao bezocht, maar ook gefietst in de binnenlanden.
Wat doe je graag op vakantie?
Uiteraard geen wekker – geen haast maar ben ook geen type die zes uur op een bedje op het strand of aan het zwembad kan liggen. Dus wel dingen doen, ergens heen om wat te zien met de trein, bus, auto of fiets en daarna gezellig een hapje en drankje. Ook in de vakantie is er tijd voor een goed boek.
Wat is je mooiste vakantieherinnering tot nu toe?
Diverse treinreizen zoals bijvoorbeeld instappen op station Sliedrecht en een week erna op station Athene uitgestapt. Ook de treinreis in de winter van Zuid-Noorwegen helemaal tot boven aan de Poolcirkel staat in de herinnering. Maar elke vakantie houdt altijd een herinnering.
Heb je weleens een mislukte vakantie gehad en wat gebeurde er?
Wat is mislukt – het weer kan tegenzitten – de plaats van bestemming is niet wat het was – maar je moet er toch het beste van maken. Dus we zijn wel eens eerder naar huis gegaan als gepland vanwege het weer, maar om de vakantie dan mislukt te noemen...
Wat is je droomvakantie?
Dan kom je snel op de bekende bucketlist terecht – daar staan nog wel wat zaken – van bezoek aan een aantal Oost-Europese landen al dan niet met de trein tot aan volledige all-in cruise.
















