Aantal meldingen via Servicelijn groeit

24 april 2010 om 00:00 Nieuws

SLIEDRECHT - De gemeente Sliedrecht heeft een Servicelijn, een centraal meldpunt voor burgers met klachten, meldingen en vragen op het gebied van openbare werken en (gemeentelijke) gebouwen. De gemeente ziet in het eerste kwartaal het aantal meldingen dat via de Servicelijn gedaan wordt, toenemen. Hieruit concludeert de gemeente dat de bekendheid van de Servicelijn bij de Sliedrechtse bevolking geleidelijk aan groeit.

In het eerste kwartaal van dit jaar zijn 96 meldingen gedaan, waarvan 92 via het e-loket op de website Vier meldingen werden telefonisch gedaan. Het merendeel had betrekking op straten, stoepen en wegen. Van alle meldingen is 80 procent binnen de normtijd afgehandeld. Eind vorig jaar was dit nog 70 procent. Deze afhandelingstijd varieert per type melding en kan 1, 3, 7 of 28 dagen zijn. Als de melding niet binnen de vastgestelde tijd afgehandeld kan worden, dan wordt de melder hierover in elk geval geïnformeerd.

advertentie
advertentie