Marjanne Dijkstra

vv Sliedrecht verliest weer

31 maart 2022 om 10:00 Voetbal

SLIEDRECHT Het eerste elftal van de v.v. Sliedrecht heeft dinsdagavond een inhaalwedstrijd gespeeld op de Lockhorst tegen Almkerk. Sliedrecht, dat op de vierde plaats op de ranglijst staat en nog altijd ambities koestert om te promoveren, was vooraf favoriet voor de zege tegen hekkensluiter Almkerk, dat nog geen enkele wedstrijd heeft gewonnen. Het liep allemaal anders, want Almkerk trok verdiend met 1-2 aan het langste eind.

door Joop Hartog

Afgezien van de eerste 10 minuten, toen Sliedrecht de tegenstander volledig in de tang had, maar nog niet kon scoren, heeft Almkerk vanuit de verdediging met snelle uitvallen Sliedrecht de gehele wedstrijd pijn gedaan. Het ver vooruit verdedigende Sliedrecht werd na tien minuten geklopt door de snelheid van Sharog Susani die eenvoudig 0-1 scoorde.

Op dat moment nog geen paniek, maar dat beeld veranderde al naar gelang de tijd verstreek. Sliedrecht speelde nerveus en onzuiver. Ondanks aanvallende wissels werd de ban niet gebroken en de tegenstoten van Almkerk waren zeker niet zonder gevaar. Ook de tweede helft kwam daar geen verandering in en tegen het eind van de wedstrijd werd de schade nog groter, toen Quinton Eugenia een misverstand in de Sliedrecht defensie afstrafte (0-2).

De eindsprint die Sliedrecht toen inzette leverde nog een open doelkans op voor Van Harlingen, maar hij trof de paal. Even later slaagde hij er wel in om de eretreffer te maken (1-2). Een beschamende nederlaag, die gezien de werklust en inzet van Almkerk zeker niet onverdiend was. Sliedrecht kan door deze tweede opeenvolgende nederlaag voorlopig de promotie aspiraties in de ijskast zetten. Zaterdag 2 april speelt Sliedrecht een uitwedstrijd in Leusden tegen RODA’46, aanvang 15.00 uur.

Marjanne Dijkstra

advertentie