Afbeelding
Foto kinderpyjama van Fun2Wear

Hoe ontwerp je een eigen pyjamalijn?

11 januari 2022 om 07:53 Partnercontent

Ben je creatief, en heb je een passie voor kleding? Dan is niets leuker dan je eigen kledinglijn ontwikkelen. Ook wanneer je een webshop of kledingwinkel hebt, kan een eigen kledinglijn (bijvoorbeeld een pyjamalijn) een mooie aanvulling op je assortiment zijn. Je kunt er klanten mee binden, en een eigen merk zorgt voor meer naamsbekendheid. Een eigen kledinglijn (of private label, zoals dat ook wel genoemd wordt) zorgt ervoor dat je jezelf kunt onderscheiden op een concurrerende markt. Maar hoe ontwerp je je eigen pyjamalijn, en waar begin je met het uitbrengen van een eigen private label? In dit artikel zetten we de verschillende stappen op een rijtje.

Het ontwikkelen van je eigen kleding

Alles begint met een goed idee. Heb je een eigen kledingwinkel, dan doe je dagelijks ongetwijfeld al veel inspiratie op. Als je eenmaal een mooi idee hebt dat je wilt uitwerken, is het tijd om te gaan ontwerpen. Daarbij kun je het best een professional in de arm nemen die hier ervaring mee heeft. Denk aan een textielgroothandel zoals M.G. van Meel. Samen kunnen jullie aan de slag om jouw idee om te toveren tot een mooi en uniek ontwerp. Dat ontwerp kan vervolgens verder uitgewerkt en geproduceerd worden. Jouw eigen pyjamalijn komt steeds dichterbij!

Laat je ondersteunen door een groothandel

Van allerlei kledingsoorten kun jij een eigen label maken. Denk niet alleen aan pyjama’s of kleding voor volwassenen, maar ook aan kinder- en babykleding. Ben je dat van plan, dan kies je voor een babytextielgroothandel die ervaring heeft met deze producten. Het prettige is dat je daarbij gebruik kan maken van het netwerk van de groothandel. Ze ondersteunen je van het ontwerp tot de productie en het op de markt zetten van jouw eigen merk. Bij elke stap in het proces staan ze voor je klaar. Ideaal wanneer je meteen goed van start wilt gaan en geen kansen wilt missen.

Je eigen kledinglijn 

Is de productie afgerond, dan is het eindelijk zover: je hebt je eigen private label kleding in handen! Daarmee is het werk natuurlijk niet af, maar eigenlijk pas net begonnen. Nu is het namelijk tijd om je eigen merk op de markt te brengen. Met een goed uitgedachte strategie zorg je ervoor dat je product een echt succes wordt. Denk niet alleen aan een plaatsje in je webshop, maar ook aan de merkregistratie, fotografie en herkenbaarheid van je merk. Ook daarmee kan een groothandel je gelukkig bijstaan. Op die manier zorg je er samen voor dat je eigen pyjamalijn, kinderkledinglijn of andere private label goed slaagt!

Anne van den Houten

advertentie
advertentie